Łączymy offline z online Darmowa wycena

Tworzenie stron internetowych z agencją interaktywną – jeszcze nie zacząłeś, a już masz obawy?

Działanie z agencją - jeszcze nie zacząłeś, a już masz obawy?

XXI wiek pociąga za sobą falę nieustannego rozwoju – w tym m.in rozwój technologiczny, tworzenie nowych, zaawansowanych rozwiązań, rozkwit Internetu, promocji, czy reklamy. Przez to coraz więcej osób spędza w sieci wiele godzin oraz poszukuje informacji, których potrzebuje.

To wszystko pokazuje, jak wielki potencjał ma Internet oraz że nie można tego zaprzepaścić. Dlatego każdy posiadający własną działalność powinien pomyśleć o stworzeniu strony internetowej, bądź odświeżeniu może już istniejącej. To pomoże zareklamować się oraz przede wszystkim zaistnieć w sieci – w myśl zasady, że czego nie ma w Google, tego nie ma w ogóle. Choć w dzisiejszych czasach stworzenie strony internetowej może wydawać się bardzo prostą rzeczą, to w rzeczywistości takie nie jest – idealny model „dobrze/tanio/szybko” w świecie witryn www niestety nie istnieje. Dlatego jeżeli chcemy, żeby nasza strona wyglądała profesjonalnie, trzeba zwrócić się z tym do profesjonalistów. Kiedy zdecydujemy się już na taki krok, od razu nasuwają nam się zapewne pytania – kluczowe dla całego procesu decyzji: kogo wybrać?; dlaczego akurat ich?; jak to będzie wyglądać?; na co mam zwrócić uwagę?

W tym artykule chcemy przedstawić Wam jak przeprowadzenie takiego projektu wygląda w Agencji Interaktywnej, z kim współpracuje się na różnych etapach oraz czego możecie się spodziewać.

Czym zajmuje się Agencja Interaktywna?

Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Agencje Interaktywne wyspecjalizowały się w projektowaniu stron www, ich optymalizowaniu, tworzeniu dedykowanych aplikacji, systemów czy sklepów internetowych. Dodatkowo ważną częścią ich kompetencji jest marketing internetowy – SEO, mailingi, kampanie w mediach społecznościowych oraz kampanie odsłonowe. Jako specjaliści branży internetowej, będąc na bieżąco z nowinkami technologicznymi i wydarzeniami online, mają szerokie kompetencje w prowadzeniu projektów internetowych. Wieloletnie doświadczenie pozwala pracownikom agencji zasugerować najlepsze rozwiązania i dobrze zrozumieć potrzeby Klienta. Dlatego właśnie Agencja Interaktywna jest najlepszym wyborem w kwestii stworzenia strony internetowej, aplikacji webowej, sklepu internetowego czy też działań skupionych wokół promocji w Sieci. Oczywiście w zależności od poziomu skomplikowania danego projektu, praca nad nim może mieć różne aspekty, jednak zawsze będzie składała się z kilku kluczowych etapów.

Client Service Director i brief – od czego zaczynamy współpracę z Agencją?

Client Service Director i brief

Pierwszym i jakże istotnym krokiem w naszej przyszłej współpracy z agencją jest brief. Czym on jest i dlaczego jest taki ważny? Brief to klucz do wzajemnego zrozumienia, fundament pod wspólną pracę. To dokument zawierający nasze cele, które chcemy osiągnąć, budżet i inne wytyczne. Dzięki niemu agencja wie, jakie potrzeby ma Klient oraz w jakim kierunku będzie rozwijał się dany projekt. Jest on o tyle ważny, że pozwala na określenie zakresu prac i to właśnie na nim pracownicy agencji opierają swoje dalsze propozycje i sugestie. Dobrze napisany brief pomoże stworzyć konkretny plan projektu, dzięki czemu obie strony mogą mieć pewność, że dalsze prace będą wykonane zgodnie z wizją Klienta – pozwala to uniknąć sytuacji powstania czegoś innego, niż sobie wyobrażaliśmy. Taki dokument może nam pomóc w komunikacji, ale czy wyczerpie temat? Często zdarza się, że w briefie nie zawrzemy wszystkiego, bądź nie wytłumaczymy czegoś dokładnie tak, jak sami sobie wyobrażamy. Dlatego tak ważne jest, w dalszym etapie prac, zorganizowanie spotkania, rozmowy czy telekonferencji i dokładne przedstawienie pomysłu oraz omówienie całego projektu. Warto popracować nad komunikacją szczególnie w początkowym etapie współpracy, żeby móc wspólnie wyklarować wizję produktu internetowego.

Dokumenty, spotkania, ale z kim w agencji będziemy się kontaktować? Wszelkie nasze spisane wytyczne trafiają do Client Service Directora lub New Business Managera. Są to osoby odpowiedzialne za obsługę klienta, przygotowanie wyceny, a także doprecyzowanie wszelkich ustaleń. Zajmują się również stroną formalną – ustaleniem warunków pracy, spisaniem postanowień oraz sporządzeniem i podpisaniem umowy. W dalszym etapie pracy przekazują całą komunikację oraz listę działań do Account Managera, którego zadaniami są dbanie o sprawny przebieg prac oraz rozdysponowanie zadań do poszczególnych pracowników. Taka osoba stanie się również opiekunem całego przedsięwzięcia ze strony agencji i będzie czuwać nad projektem, aż do jego finalnego zamknięcia.

Jaką drogę przebywa dalej nasz projekt?

Jaką drogę przebywa dalej nasz projekt?

Brief już spisany, spotkanie za nami, umowa podpisana – co dalej z naszym projektem? Account po ustaleniu wszystkich elementów strony, sklepu czy aplikacji i dograniu z Klientem funkcjonalności serwisu, przekazuje zadanie do UX/UI Designera, który odpowiada za opracowanie makiety. Powstaje wtedy schemat, który jest bazą dla dalszych prac i porządkuje umieszczenie wszystkich elementów na stronie – od menu, treści, dedykowanych rozwiązań, po elementy graficzne, układ podstron i wiele innych. Tak przygotowany zestaw trafia do kolejnego pracownika agencji: Web Designera. Jest to osoba, która opracowuje wizualny aspekt strony oraz szatę graficzną. Ma on doświadczenie w tworzeniu projektów graficznych stron www i specjalizuje się właśnie w przygotowaniu koncepcji dla rozwiązań internetowych. Na bazie wcześniej sporządzonej makiety, powstaje wizualizacja strony, której finalna wersja (po ewentualnych uwagach, zmianach oraz po akceptacji ze strony Klienta) jest gotowa, by ją „ożywić”, tj. wprowadzić wszystkie funkcje, odnośniki, odpowiednio zakodować – innymi słowy – sprawić, żeby działała.

Projekt budzi się do życia – do czego potrzebny nam zespół IT?

Projekt budzi się do życia – do czego potrzebny nam zespół IT?

Kiedy po jakimś czasie nasza witryna jest już przygotowana od strony graficznej na plan pierwszy wysuwa się Dyrektor IT oraz jego współpracownicy w postaci Programistów. Tych z kolei dzielimy w zależności od wykonywanej pracy na: Frontendowców i Backendowców. To właśnie te osoby są odpowiedzialne za to, jak strona będzie się wyświetlać oraz działać – wedle wcześniejszych założeń. Dzięki nim nasz projekt może zacząć spełniać swoją funkcję i rozpocząć swoją przygodę w Internecie. Na tym etapie Dział IT dba również, o tak ważne w dzisiejszych czasach, stworzenie wersji responsywnej – czyli dostosowania witryny do różnych rozdzielczości i urządzeń, na których będziemy ją oglądać. Programiści przeprowadzają również dokładne testy strony, sprawdzają działanie funkcji, pilnują, by strona zachowała swój niepowtarzalny wygląd stworzony na etapie projektu graficznego – czyli dbają, by efekt końcowy był zgodny z wcześniejszymi założeniami oraz z potrzebami i oczekiwaniami Klienta.

Bardzo istotnym elementem witryny, jest system CMS – to on odpowiada za zarządzanie treściami na stronie. Po zamknięciu projektu od strony IT, następuje etap wprowadzania treści. Tu, w zależności od indywidualnych ustaleń, może go wykonywać agencja lub osoby po stronie Klienta. Na etapie planowania określa się osoby odpowiedzialne za przygotowanie treści i umieszczenie ich na stronie. Również jest to moment na wprowadzenie dodatkowych grafik, jak np. zdjęć produktów, uzupełnienie galerii – wszystkie te prace wykonywane są właśnie z poziomu systemu CMS, do którego Klient otrzymuje pełen dostęp.

Pozostaje kwestia opublikowania strony na serwerze i ulokowania jej na wcześniej wybranej lub już istniejącej domenie – nasz projekt budzi się do życia i staje się pełnoprawną stroną www.

Zakończenie prac – ale czy na pewno?

Zakończenie prac nad projektem

Gdy przejdziemy przez wszystkie dotychczasowe prace, otrzymamy już gotowy produkt internetowy – stronę, sklep, aplikację czy portal. Jednak to jeszcze nie koniec potrzebnych działań. Musimy teraz zadbać o widoczność naszej witryny w sieci. Prace te możemy również powierzyć Agencji Interaktywnej – agencje te najczęściej posiadają swoje wyspecjalizowane działy marketingu oraz SEO, które zadbają o sprowadzenie ruchu na naszą stronę www – żeby być rozpoznawalnym i wybić się spośród konkurencji, musimy dobrze ją wypromować. Dlatego, jeśli Klient zdecyduje się na dalsze prace z agencją, na tym etapie strona trafia do Specjalisty SEO. Jego zadaniem jest poprawa pozycji witryny w wyszukiwaniu na odpowiednie słowa kluczowe, poprawienie jej widoczności oraz, przy współpracy z Działem Marketingu i wsparciu dodatkowymi działaniami, jak Content Marketingiem czy promocją w mediach społecznościowych, zwiększenie popularności witryny i dotarcie z ofertą do potencjalnych Klientów firmy.

Mamy już swoją stronę internetową, promujemy ją w sieci i docieramy do nowych osób – czy agencja może jeszcze coś dla nas zrobić? Agencje Interaktywne oferują szeroki zakres usług, dlatego zawsze warto sprawdzić, czy nie mogą zaproponować nam dodatkowych działań, m.in. supportu naszej witryny. Dzięki niemu możemy mieć pewność, że gdyby nasza strona, bądź jakaś jej funkcja przestała nagle działać, to specjaliści znajdą i wyeliminują przyczynę błędu. Warto pamiętać, że Agencja Interaktywna, mimo szerokiego zakresu kompetencji, ma swoje wewnętrzne działy, które specjalizują się w konkretnych pracach, a dzięki dobrej współpracy pomiędzy nimi, jest pewnym wyborem dla spójnych działań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *