Łączymy offline z online Darmowa wycena

10 powodów, dla których każda firma musi posiadać stronę internetową

Strona wwww w firmie

Chęć działania i przetrwania na obecnie mocno zdigitalizowanym rynku to dla przedsiębiorstw jednomyślny wyrok – konieczność zaprojektowania oraz wprowadzenia w ruch własnej strony internetowej. Powodów, dla których warto to zrobić, są setki. My prezentujemy dziesięć najważniejszych.

Powód 1: Strona internetowa pomaga Cię zauważyć

Strona internetowa - powód 1

Tworzenie witryny internetowej jest pozornie trudne, ale tak naprawdę to najtańszy i najbardziej efektywny sposób na to, by głos twojej firmy został usłyszany. W oczach młodego pokolenia, a więc największej dorastającej grupy konsumentów większości segmentów na rynku, przedsiębiorstwa nieposiadające własnej strony po prostu nie istnieją – dlatego warto zainwestować w jej zaprojektowanie.

Powód 2: Dzięki stronie internetowej docierasz do wszystkich

Strona internetowa - powód 2

Według badań rządowych, w 2015 roku stronę internetową posiadały niemal 2/3 przedsiębiorstw. Dla porównania, w kategorii dużych przedsiębiorstw z własnej witryny korzystało aż 91% firm, a pośród mniejszych podmiotów – niewiele ponad 61%. Dostęp do Internetu zadeklarowało niemal 76% gospodarstw domowych. Znaczna większość mieszkańców tych domostw to hipotetyczni klienci podejmujący decyzje związane z wyborem usług czy zakupem produktów właśnie na podstawie informacji dostępnych na różnych witryn. Niezależnie od tego, firmą jakiej kategorii zarządzasz, projektując własną stronę internetową docierasz do konsumentów z ‘luki’ – oni potrzebują Twoich usług i szukają ich w Internecie, a konkurencja jeszcze do nich nie dotarła. Tutaj wchodzisz ty i strona www twojej firmy.

Powód 3: Strona internetowa buduje zaufanie

Strona internetowa - powód 3

Strona internetowa to miejsce zaprojektowane w celu sformułowania przekazu firmy – oraz zaznaczenia swojego terytorium, zarówno na rynku jak i w sieci. Choć liczy się oryginalność, nie bez powodu do użytku powszechnego wkradło się potwierdzenie „nasz klient, nasz pan”. Strona www pozwoli na spełnienie jednej z najważniejszych potrzeb twojego klienta – znalezienia namacalnego potwierdzenia na wiarygodność firmy. Przeciętny użytkownik witryny internetowej zwraca uwagę przede wszystkim na jej przejrzystość, jasny komunikat wynikający z treści oraz precyzyjne dane kontaktowe uwzględniające siedzibę firmy, adres e-mail czy też numer telefonu. Krótki adres hiperłącza w ciągu kilku sekund pozwala na zbudowanie podstaw pod długoterminowe prace nad zaufaniem naszej bazy klientów.

Powód 4: Własna strona internetowa pomaga wyprzedzić konkurencję

Strona internetowa - powód 4

W 2015 roku średnio 75% wszystkich firm posiadało własną stronę www. Ten wskaźnik będzie z roku na rok wzrastał. Im szybciej zadbasz o projekt własnej strony www, tym większe prawdopodobieństwo, że uda ci się skutecznie wyprzedzić konkurencję – szczególnie jeśli znajdujesz się w kategorii małych przedsiębiorstw. Tam poziom zdigitalizowania jest wciąż względnie niski (61%), a oczekiwania grupy docelowej coraz częściej uwzględniają możliwość skorzystania z mobilnej lub komputerowej wersji strony w celu skorzystania z usług i rozwiązań oferowanych przez firmę.

Powód 5: Lepsza jakość obsługi klienta dzięki stronie www

Strona internetowa - powód 5

Zaprojektowanie własnej strony od podstaw wymaga czasu i środków, ale na dłuższą metę oszczędza zbędnych telefonów i maili, tym samym usprawniając jakość obsługi klienta, który na własną rękę może znaleźć interesujące go informacje. Firmowa witryna w sieci to najczęściej wymieniane narzędzie, które niemal natychmiastowo wpływa na jakość obsługi klienta w danym przedsiębiorstwie.

Powód 6: Dzięki stronie www spełniasz oczekiwania

Strona internetowa - powód 6

Światowe badania przeprowadzane przez serwis We Are Social pokazują, że przeciętny Polak w bieżącym roku spędza prawie cztery i pół godzin dziennie, używając Internetu na swoim komputerze lub tablecie oraz niecałą godzinę i dwadzieścia minut, korzystając z połączenia sieciowego w telefonie. Nietrudno wywnioskować, że lwia część transakcji, usług i decyzji zakupowych dokonuje się za pośrednictwem Internetu. Brak obecności firmy w sieci równa się z rozminięciem z oczekiwaniami konsumenta, który nawet nie będzie brał pod uwagę rozwiązań niedostępnych online. Posiadając własną stronę www, spełniasz te oczekiwania i zaspokajasz potrzeby.

Powód 7: Strona www jest dostępna 24/7

Strona internetowa - powód 7

Witryna internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 12 miesięcy w roku – wystarczy mieć dostęp do internetu. Zaprojektowanie własnej strony to najprostszy sposób na umożliwienie swoim odbiorcom zapoznawania się z ofertą firmy o dowolnej porze i z dowolnej lokalizacji. To także gwarancja sprawności i ciągłości dostępu do informacji. Strona www o rzetelnym, przejrzystym contencie oraz estetycznym designie zastąpi niejedno callcenter.

Powód 8: Strona internetowa = Więcej klientów

Strona internetowa - powód 8

Prace nad witryną www to pierwszy krok w stronę zwiększenia liczby potencjalnych klientów firmy. To narzędzie marketingowe pozwoli ci nie tylko dotrzeć do szerszej publiki, ale także dokładniej określić profil swojego przeciętnego klienta i jego potrzeby. W dodatku korzystając ze statystyk ruchu na stronie internetowej twojej firmy z chirurgiczną precyzją będziesz w stanie zlokalizować punkty newralgiczne, wymagające zmiany – oraz te treści, które interesują odwiedzających najbardziej. Takie informacje, odpowiednio wykorzystane, zaowocują rosnącą liczbą odwiedzających stronę internetową, a w efekcie – korzystających z oferty twojej firmy konsumentów.

Powód 9: Strona internetowa to podstawa marketingu internetowego

Strona internetowa - powód 9

Internet oferuje szeroki wachlarz innowacyjnych narzędzi marketingowych, a witryny internetowe są jednym z największych, najbardziej efektywnych spośród nich. Zamiast opłacać reklamy w prasie i innych mediach tradycyjnych, nie wiedząc, czy dotrzemy do pożądanej kategorii odbiorców, dużo lepszym wyborem będzie zainwestowanie w projekt i pozycjonowanie strony www firmy. W ten sposób nie tylko zaoszczędzi się na budżecie przypisanym promocji i marketingowi działalności, lecz także zyska się pewność, że nasze starania trafiają do konsumentów poszukujących danych usług czy produktów.

Powód 10: Masz wpływ na to, jak jesteś postrzegany

Strona internetowa - powód 10

Działający w Internecie na wielką skalę start-upowcy oraz przedsiębiorcy posługują się głównie jednym narzędziem marketingowym– stroną internetową. Przynosi ona spektakularne efekty sprzedażowe oraz wywiera wpływ na decyzje konsumentów. To samo tyczy się każdej, także firmowej, witryny internetowej. Badania pokazują, że aż 97% użytkowników sugeruje się różnymi aspektami stron www usługodawców i przedsiębiorców podczas podejmowania decyzji zakupowej. Największe znaczenie mają profesjonalizm, pozytywny feedback innych użytkowników oraz, kreowana przez sam fakt istnienia takiej witryny, wiarygodność firmy.

Podsumowanie

W czasach, w których liczba osób z dostępem do Internetu rośnie z roku na rok, a obecnie sięga niemal połowy populacji (jego penetracja na skalę światową w roku 2016 wyniosła 3,42 miliardy ludzi), nie sposób zaprzeczyć sile, jakie niosą za sobą narzędzia marketingowe takie jak strona www i kanały social media. Podczas gdy nie każdy biznes wymaga aktywnej działalności na wyżej wymienionych polach, warto zadbać o zaznaczenie swojego miejsca w sieci niezależnie od profilu twojej działalności. Wkraczamy w erę opanowaną przez technologię, w której nie ma taryfy ulgowej, a dominującym narzędziem walki o konsumenta staje się to, co można znaleźć o nas w sieci – dlatego już teraz warto zadbać o budowanie swojej reputacji i relacji z klientem na wyższym, bardziej zdigitalizowanym poziomie – firmowej stronie internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • jacek_29

    Dobry artykuł, dużo mi wyjaśnił i otworzył oczy na niektóre kwestie. Dzięki!